Verantwoordelijke aankoop
  • Contract: Onbepaalde duur
  • Jobtime: Voltijds
Bedrijfsvoorstelling

Van bevallingen tot geriatrische behandelingen, van een eenvoudige consultatie tot hoogtechnologische MRI scans, van een opname van een paar uur tot een verblijf van weken: het algemeen ziekenhuis Diest verwelkomt patiënten uit de wijde omgeving voor een waaier aan kwaliteitsvolle zorgen. Werken in AZ Diest is deel uitmaken van een enthousiast en gedreven team en bijdragen tot excellente, veilige zorg op een patiëntvriendelijke manier.

Functie

AZ Diest is in volle ontwikkeling en in de aanloop naar ons nieuwbouwproject sta je als aankoper in voor het aankopen van kwalitatieve goederen en diensten tegen de beste voorwaarden om zo de interne diensten tijdig te bevoorraden Je bent verantwoordelijk voor de operationele en strategische aankoop voor de toegewezen projecten en levert een bijdrage aan de aankoopstrategie.

  • Je stuurt de verschillende aankoopprocessen, rekening houdend met de wet op de overheidsopdrachten.
  • In functie van het project, werk je samen met verschillende belanghebbenden. Het engagement door de interne klanten en hun acceptatie van de werkwijze van de aankoper is cruciaal om dankzij een goede voorbereiding tot een sterke behoeftebepaling en correct lastenboek te komen.
  • Het correct opvolgen van de dossiers houdt o.a. in dat je de eerste analyse van de offertes doet, de financiële impact berekent en de onderhandelingen voert met de diverse leveranciers, in nauwe samenspraak met de interne klant en de directie.
  • Je onderhandelt over de verschillende aspecten van de overeenkomsten en treedt op als eerste aanspreekpunt voor de leveranciers.
  • Het aankooppakket omvat het volledige gamma: raamcontracten voeding, aankoop medisch-technische toestellen, investeringen, (verbruiks)goederen, onderhoudscontracten en allerhande bouwgerelateerde dossiers.
  • Een correcte administratieve afhandeling van de dossiers behoort tot je takenpakket.
  • Gelet op het belang van de investeringsprojecten rapporteer je regelmatig de voortgang van de verschillende dossiers aan het directiecomité.
  • Een aantal dossiers worden binnen het ziekenhuisnetwerk Plexus gezamenlijk aangepakt. Samenwerken met andere aankoopdiensten waarbij je geregeld zelf de leiding neemt, is je tweede natuur.
  • Door een accurate markt- en leverancierskennis ben je in staat om proactief alternatieven voor te stellen voor het bestaande assortiment.
  • Je rapporteert aan de financieel-administratief directeur.
Profiel
  • Je hebt een diploma op masterniveau, bij voorkeur in een in een economische of financiële richting of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je beschikt over theoretische en praktische kennis inzake aankoop en de wet op de overheidsopdrachten.
  • Ervaring met diverse ERP en/of FMS pakketten is een pluspunt (Peoplesoft, 3p, Ultimo …).
  • Kennis van de gezondheidssector is een meerwaarde.
  • Je kan offertes analyseren en beschikt over de nodige kennis van de aan te kopen producten en de markt.
  • Je bent klantgericht en beschikt over uitstekende communicatieve en onderhandelingsvaardigheden.
  • Je werkt proactief, nauwgezet, zelfstandig en rapporteert op een gestructureerde manier.
  • Je bent dynamisch en gericht op efficiëntie en resultaat.
  • Je bent een teamspeler met een analytisch en logisch denkvermogen en een hands-on mentaliteit.
Aanbod
  • Een uitdagende job in een ziekenhuis gekenmerkt door continue verbetering. 
  • Een motiverende werkomgeving met ruimte voor eigen inbreng en persoonlijke ontplooiing.
  • Samenwerking met onze netwerkpartners in de regio.
  • Werken in een filevrije omgeving.
  • Contract van onbepaalde duur met een competitief salaris, aangevuld met extralegale voordelen.
Bijkomende informatie

Voor meer informatie kan je contact opnemen met financieel-administratief directeur Hans Van Hoeck via hans.vanhoeck@azdiest.be.